9 kwi 2009

Cena postępu

Zamarzyło mi się wymienić kartę graficzną w komputerze. Lubię pograć czasem a mój prawdopodobnie ulubiony [*] Il-2 Sturmovik:1946 [**] ma duże szanse się przycinać na mojej obecnej karcie czyli ATI X1600Pro. No więc zamarzyła mi się ATI HD4670. Z pasywnym chłodzeniem żeby było cicho. No i klops, bo jedyne z pasywnym chłodzeniem albo nie mają HDMI albo nie mają wyjścia TV. Do obecnego telewizora potrzebuję TV (composite albo SVHS) a do ewentualnego przyszłego HDMI. Wyjaśnienie - oglądam filmy na telewizorze. MCE (o którym jak zwykle innym razem) rządzi. Konwertera HDMI->SVHS (na przykład) nie znalazłem, więc wygląda na to że musiałbym jednocześnie zmienić telewizor, a to, nie da się ukryć, znacznie podnosi wymagania na dostępny budżet. Hm. Chyba będę musiał coś przemyśleć. Albo powalczyć z przejściówką VGA->SVHS której nie mam czyli musiałbym najpierw kupić i zbadać jak się sprawdzi. Tylko że pewnie MCE nie będzie wtedy rozdzielczości przełączać więc znów kicha...

Wygląda na to że skończy się zakupem nowego, cichego zasilacza zamiast karty graficznej w komplecie ze Sturmovikiem. :-)

[*] prawdopodobnie bo jeszcze nie kupiłem
[**] tak, 1946 właśnie. I można polatać różnymi samolotami któych nie było. W tym niemieckimi pionowzlotami uzbrojonymi w rakiety kierowane. I powalczyć z nimi na radzieckich odrzutowcach. Polecam trailery. Na przykład ten firmowy z Lerche. Tak, to jest coleopter. A te rosyjskie bombowce strategiczne oraz strącające je rakiety istniały naprawdę i nazywały się Pe-8 i X-4.

Korekta: to chyba nie Pe-8 a Tu-4, czyli kopia B-29.

2 komentarze:

  1. Stary ale Ty marudzisz. A nie lepiej kupić kartę graficzną która ma te wszystkie rzeczy, które Ty chcesz ale chłodzenie ma aktywne i potem tylko mądrze wyciszyć obudowę ???
    Dwa metry gąbki kupisz w najbliższym [Leroy-Merlin|Praktiker|Obi|inne pseudo budowlane wedle uznania] pewnie w granicach 20 PLN, do tego rolka taśmy dwustronnej do podklejania wykładziny (bo są mocniejsze niż standardowe) pewnie drugie 20 PLN, do tego nóż do tapet taki byle jaki to 1,5 PLN (wiem, bo kupowałem). Godzina twojej roboty 2,20 PLN (bo tyle kosztuje puszka Coli do popijania w trakcie). Poczucie, że oszukałeś producentów kart graficznych i masz i cicho i wszystkie złącza, które chciałeś - bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie lepiej. Wciąż będzie głośno - a na pewno głośniej niż z pasywnym chłodzeniem.
    A jeśli godzina Twojej roboty jest warta puszkę coli to zapraszam, mam sześć litrów i kuchnię do pomalowania. :-)

    OdpowiedzUsuń